Decreto 156/2007, do 19 de xullo, polo que se regula o procedemento para a cualificación das empresas de inserción laboral, se crea o seu rexistro administrativo e se establecen as medidas para o fomento da inserción sociolaboral.

SecciónI. Disposicións Xerais
EmisorCONSELLERÍA DE PRESIDENCIA, ADMINISTRACIÓNS PÚBLICAS E XUSTIZA
Rango de LeyDecreto

Preámbulo

A Constitución española no seu artigo 9.2º establece que «lles corresponde aos poderes públicos promover as condicións para que a liberdade e a igualdade do individuo e dos grupos en que se integra sexan reais e efectivas; remover os obstáculos que impidan ou dificulten a súa plenitude e facilitar a participación de todos os cidadáns na vida política, económica e social».

Por outra banda, o artigo 35.1º da Constitución establece que «todos os españois teñen o deber de traballar e o dereito ao traballo, á libre elección de profesión ou oficio, á promoción a través do traballo e a unha remuneración suficiente para satisfaceren as súas necesidades e as da súa familia, sen que en ningún caso se poida facer discriminación por razón de sexo».

Do mesmo xeito, o artigo 4.2º do Estatuto de autonomía de Galicia reitera o mandato dirixido a todos os poderes públicos para que promovan as condicións para que a liberdade e a igualdade do individuo e dos grupos en que se integran sexan reais e efectivas, e sinala así mesmo que lles corresponde remover os atrancos que impidan ou dificulten a súa plenitude e facilitar a participación de todos os galegos na vida política, económica, cultural e social.

É manifesto que a falla de emprego provoca numerosos efectos colaterais, tales como desmotivación persoal, descoñecemento e abandono de hábitos sociais e laborais, convertendo os individuos en persoas desadaptadas persoal e profesionalmente, abocándoos inexorablemente á marxinación social e profesional. Por iso, o acceso ao mundo laboral constitúe o primixenio dunha cadea de elos que culminan no proceso de integración social, ao constituír o traballo non só unha fonte de ingresos senón o paso a toda unha tupida rede ou tecido de relacións sociais que posibilitan a súa correcta integración social e laboral.

En consecuencia, facilitar o acceso a un emprego a aqueles sectores da poboación que teñen especiais dificultades de entrada no mercado laboral debe constituír un obxectivo prioritario de calquera política de emprego eficaz, sen menoscabo da súa dimensión social e asistencial como medio para lograr unha maior inserción social.

É necesario por iso amparar e potenciar cantas iniciativas e empresas emerxan para paliar e erradicar esta situación de desarraigamento e exclusión social, mesturando o bo facer empresarial co uso de novidosas metodoloxías que fagan posible a inclusión destes colectivos sociais en procesos de inserción laboral.

Dentro deste conxunto encádranse as denominadas empresas de inserción laboral, cuxa finalidade é posibilitar o acceso ao emprego de colectivos desfavorecidos, mediante o desenvolvemento dunha actividade produtiva na que se combinan formación e emprego, posibilitando a adquisición de experiencia e habilidades laborais mediante o desempeño dun posto de traballo, que permita adquirir a cualificación profesional e a produtividade necesaria como paso previo para acceder á empresa ordinaria.

A regulación das empresas de inserción laboral ten a súa base na disposición adicional novena da Lei 12/2001, do 9 de xullo, de medidas urxentes da reforma do mercado de traballo para o incremento do emprego e a mellora da súa calidade, que considera empresas de promoción e inserción laboral de persoas en situación de exclusión social, calquera que sexa súa forma xurídica e actividade económica, aquelas que dediquen habitualmente non menos do 30 por 100 dos seus postos de traballo ao emprego de persoas destes colectivos.

O Estatuto de autonomía de Galicia atribúelle á Comunidade Autónoma no seu artigo 27.23º a competencia exclusiva en materia de asistencia social, no seu artigo 29.1º outórgalle a competencia para a execución da lexislación do Estado en materia laboral e no artigo 30 I.1 para o fomento e planificación da actividade económica en Galicia conforme as bases e a ordenación da actuación económica xeral, competencias que comprenden a execución pola comunidade autónoma das políticas activas de emprego.

A Vicepresidencia da Igualdade e do Benestar segundo o Decreto 517/2005, do 6 de outubro, polo que se establece a súa estrutura orgánica, é o departamento da Administración autonómica ao que corresponde o exercicio, como propias, das competencias e funcións en materia de benestar e inclusión social, servizos comunitarios e atención aos discapacitados.

Pola súa banda, segundo o Decreto 536/2005, do 6 de outubro, polo que se establece a súa estrutura orgánica, correspóndelle á Consellería de Traballo o exercicio das competencias e funcións en materia de políticas activas de emprego, política laboral.

Este decreto establece o marco que posibilite o acceso destas empresas ás axudas que compensen os maiores custos que implican a contratación destas persoas pertencentes a colectivos con problemas de exclusión social. Para iso faise uso da competencia exclusiva atribuída á comunidade autónoma en materia de asistencia social.

O decreto artéllase en 6 capítulos que abranguen 22 artigos, dúas disposicións adicionais, unha transitoria e dúas finais.

No capítulo primeiro referido a disposicións xerais defínese o obxecto da norma, enumera, con carácter non taxativo, os posibles beneficiarios da inserción laboral, expresando de xeito directo aqueles casos que atopamos na realidade, pero deixando aberta a posibilidade de que os servizos sociais e o Servizo Público de Emprego de Galicia poidan incluír aquelas persoas que non estando en ningunha das situación descritas, precisen estalo.

Así mesmo enuméranse os requisitos que deben reunir as empresas de inserción laboral para poder ser cualificadas como tales e neste sentido óptase, máis que pola forma xurídica, pola verdadeira finalidade que estas perseguen e polas actividades que desenvolven, tratando de primar a inserción sobre a finalidade empresarial, pero sen eliminar a posibilidade de acadar empresas de inserción laboral que poidan chegar a ser economicamente viables.

No capítulo II regúlase a creación do Rexistro Administrativo de Empresas de Inserción Laboral establecendo un procedemento de cualificación rexistral e enumerando do xeito máis polo miúdo posible os requisitos, como corresponde ao rango da norma. Tamén neste capítulo e de maneira pormenorizada, se enumeran as obrigas rexistrais subseguintes á cualificación, así como as causas da perda de calidade de empresa de inserción laboral.

No capítulo III faise unha concreta enumeración e recompilación das competencias das distintas administracións implicadas e no capítulo IV regúlase o proceso de incorporación a unha empresa de inserción laboral e o concepto de convenio de inserción, xunto cos tipos de contratación nas empresas de inserción e as obrigas e dereitos de cada unha das partes, empresa e traballador.

Anúncianse no capítulo V as medidas de fomento que ás empresas de inserción poderá destinar a Administración, con carácter enunciativo.

Por outro lado, no capítulo VI referido a avaliación e inspección dos procesos de inserción, establécese a previsión de procesos de control e avaliación tanto do cumprimento dos requisitos, da finalidade como, e sobre todo, dos dispositivos tendentes a lograr a verdadeira finalidade deste tipo de empresas, que non é outra que encamiñar e introducir no mercado ordinario de traballo persoas ou colectivos que estaban excluídos del ou a punto de estalo.

Por último, na disposición adicional establécese a regulación específica para as sociedades cooperativas e as sociedades laborais que se acollan ás previsións deste decreto e na disposición transitoria concédese un período transitorio para que aquelas entidades que xa viñan operando como de inserción poidan adaptarse á nova normativa.

Na súa virtude, por iniciativa do vicepresidente da Igualdade e do Benestar e do conselleiro de Traballo e por proposta do conselleiro de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, en uso das atribucións conferidas pola Lei 1/1983, do 22 de febreiro, reguladora da Xunta e da súa Presidencia, modificada pola Lei 11/1988, do 20 de outubro, oído o Consello Consultivo e logo de deliberación do Consello da Xunta de Galicia, na súa reunión do día dezanove de xullo de dous mil sete,

DISPOÑO:

Capítulo I

Disposicións xerais

Artigo 1º Obxecto e ámbito de aplicación.
  1. O obxecto deste decreto é establecer o marco normativo que permita promover a inserción sociolaboral de persoas en situación ou risco de exclusión social, mediante o establecemento de medidas de fomento ás empresas de inserción laboral.

  2. Este decreto será de aplicación ás empresas de inserción laboral que teñan centros de traballo radicados no territorio da Comunidade Autónoma de Galicia.

  3. Para o cumprimento deste obxectivo, este...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR