DECRETO 36/2014, do 20 de marzo, polo que se regulan as áreas de xestión clínica do Servizo Galego de Saúde.
Sección | I. Disposicións Xerais |
Emisor | CONSELLERÍA DE SANIDADE |
Rango de Ley | Decreto |
A Lei 44/2003, do 21 de novembro, de ordenación das profesións sanitarias, alude expresamente ás funcións de xestión clínica, ás relacións interprofesionais e ao traballo en equipos multidisciplinares propios deste modelo, e á xestión clínica nas organizacións e administracións sanitarias.
A Lei 8/2008, do 10 de xullo, de saúde de Galicia, no seu artigo 79, recolle dentro das funcións que lle corresponden ás organizacións, entidades ou centros públicos provedores de servizos sanitarios, a articulación de áreas de xestión clínica e, no seu artigo 97, establece que a modernización do sistema require a introdución de modelos de xestión que dinamicen o servizo público, fórmulas organizativas que teñan unha visión horizontal e integradora dos procesos asistenciais, que superen a compartimentación existente entre niveis asistenciais e especialidades e que, por último, traballen baixo o principio básico de participación real dos/das profesionais.
Na Estratexia Sergas 2014 inclúese a creación de áreas de xestión clínica, consideradas como estruturas organizativas multidisciplinares que incorporan e implican o profesional sanitario na xestión eficiente dos recursos utilizados na súa práctica clínica, orientan a actividade ao proceso asistencial como elemento central da atención sanitaria, e centran a atención no/na paciente.
Outro fito importante nesta liña foi a publicación do Decreto 168/2010, do 7 de outubro, polo que se regula a estrutura organizativa de xestión integrada do Servizo Galego de Saúde, mediante o cal se estableceu un novo modelo de xestión que facilita a incorporación da xestión clínica e a xestión por procesos.
Os servizos de saúde teñen como obxectivo principal prestar atención sanitaria á poboación, para o cal é preciso establecer as medidas necesarias dirixidas a adaptar a organización ás necesidades dos/das pacientes. Por iso, o Servizo Galego de Saúde, na súa aposta por seguir avanzando na modernización do sistema sanitario para dar unha mellor resposta ás necesidades dos/das pacientes, quere impulsar a utilización dunha nova ferramenta de xestión, a xestión clínica. Entendendo por xestión clínica un instrumento que permite incorporar os/as profesionais na xestión, encamiñada tanto a obter os mellores resultados en saúde da poboación como á eficiencia na utilización dos recursos dispoñibles.
Os principios máis importantes deste modelo de xestión clínica son o deseño e implantación de procesos asistenciais integrados entre niveis e centros sanitarios, a constitución de equipos multidisciplinares, a introdución de mecanismos de participación dos/das profesionais, a formación destes/as na utilización de diversas ferramentas de xestión, o fomento da xestión responsable e eficiente dos recursos e a medición e avaliación continua dos resultados obtidos.
A incorporación destes modelos organizativos require da existencia dun procedemento regrado e transparente en que se pauten os requisitos e condicionantes que definan a creación das áreas de xestión clínica. O presente decreto pretende establecer medidas de promoción da cultura da xestión clínica entre os profesionais e regular a creación, estrutura, organización e o funcionamento das áreas de xestión clínica, que estarán dotadas do nivel de autonomía suficiente para poder realizar as súas funcións, e que deberán actuar segundo os acordos establecidos coa xerencia correspondente. Estas estruturas contarán, ademais, con sistemas que permitan o seu seguimento e avaliación.
Os instrumentos esenciais sobre os cales se configurarán as futuras áreas de xestión clínica, e que servirán para a concreción dos compromisos entre aquelas e a xerencia de xestión integrada que corresponda, son os denominados acordos de xestión clínica (ADXC), regulados no capítulo III do presente decreto. Este capítulo recolle, ademais, o contido deses ADXC e as obrigas que, respecto deles, asumirán as correspondentes xerencias de xestión integrada, fundamentalmente no relativo ao seu seguimento e avaliación de resultados.
A Comunidade Autónoma de Galicia dispón de competencias para a organización das súas institucións de autogoberno e no uso desas competencias deriva a creación dos órganos e a determinación das estruturas organizativas.
Na súa virtude, de conformidade co establecido no artigo 34.5º da Lei 1/1983, do 22 de febreiro, reguladora da Xunta e da súa Presidencia, por proposta da conselleira de Sanidade, de acordo cos informes correspondentes, oído o Consello Consultivo de Galicia e logo de deliberación do Consello da Xunta de Galicia, na súa reunión do día vinte de marzo de dous mil catorce,
DISPOÑO:
CAPÍTULO IDisposicións xerais
-
O presente decreto ten por obxecto regular a creación, estrutura, organización e funcionamento das áreas de xestión clínica do Servizo Galego de Saúde, como modelo organizativo de prestación e xestión de servizos sanitarios.
-
A implantación deste modelo organizativo respectará en todo caso os dereitos dos/das pacientes recollidos nos artigos 4 a 14 da Lei 8/2008, do 10 de xullo, de saúde de Galicia, que deberán quedar plenamente garantidos en...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba