DECRETO 196/2012, do 27 de setembro, polo que se crea a Axencia de Turismo de Galicia e se aproban os seus estatutos.
Sección | I. Disposicións Xerais |
Emisor | CONSELLERÍA DE PRESIDENCIA, ADMINISTRACIÓNS PÚBLICAS E XUSTIZA |
Rango de Ley | Decreto |
A Lei 7/2011, do 27 de outubro, do turismo de Galicia, na súa disposición adicional cuarta, autoriza o Consello da Xunta de Galicia para a creación da Axencia de Turismo de Galicia, que terá como obxectivo básico impulsar, coordinar e xestionar a política autonómica en materia de turismo e, en especial, a promoción e a ordenación do turismo dentro da comunidade e a conservación e promoción dos camiños de Santiago.
Mediante o presente decreto procédese ao desenvolvemento da citada disposición adicional, creando a Axencia de Turismo de Galicia e regulando os aspectos referidos á organización e funcionamento da Axencia, a súa estrutura, o réxime do seu persoal, o seu réxime económico-financeiro e o seu réxime patrimonial e de contratación.
O modelo instrumental elixido, o de axencia, recollido no artigo 74 da Lei 16/2010, do 17 de decembro, de organización e funcionamento da Administración xeral e do sector público autonómico de Galicia, é o que mellor se adapta ás necesidades de autonomía e de flexibilidade na xestión sobre os recursos asignados necesarios para o desenvolvemento da política turística, sector clave da economía galega.
Unha das vantaxes da creación da Axencia é que se reforzan os mecanismos de control de eficacia e se promove a responsabilización por obxectivos na xestión pública das funcións encomendadas.Trátase de configurar a Axencia de Turismo de Galicia como unha organización dotada dunha capacidade de decisión sobre os recursos asignados e dun nivel de autonomía no seu funcionamento, que son as premisas necesarias para que se lle poida exixir unha responsabilidade efectiva sobre o cumprimento dos obxectivos que ten encomendados. En consecuencia, resulta esencial que a creación dunha axencia comporte a prestación de servizos con alto nivel de calidade, cunha cultura de xestión acorde coa devandita finalidade e que sexa doadamente visualizable pola cidadanía.
A Axencia de Turismo de Galicia nace así cunha vocación integradora, co obxectivo de aproveitar as sinerxías creadas entre os diferentes órganos e entidades que ata o de agora tiñan competencias sobre distintos aspectos do turismo en Galicia e se crean economías de escala na xestión.
Neste senso, cómpre sinalar que o Consello da Xunta de Galicia, na súa reunión do 16 de febreiro de 2012, acordou a modificación do obxecto social da S.A. Xestión do Plan Xacobeo, a supresión da Secretaría Xeral para o Turismo e a extinción da Sociedade de Imaxe e Promoción Turística de Galicia, S.A., e do Consorcio Instituto de Estudos Turísticos.
Así, a Axencia de Turismo de Galicia asume as competencias, recursos e medios materiais que lle corresponden na actualidade á Secretaría Xeral para o Turismo, aos servizos de Turismo nas xefaturas territoriais, á Sociedade de Imaxe e Promoción Turística de Galicia, S.A. e ao Consorcio Instituto de Estudos Turísticos, desde o momento en que se produza a extinción da súa personalidade xurídica.
A Axencia de Turismo de Galicia asumirá tamén a tutela funcional da S.A. Xestión do Plan Xacobeo, desde o momento en que se produza a modificación do seu obxecto social. A S.A. Xestión do Plan Xacobeo manterá a súa personalidade xurídica propia e o seu obxecto social consistirá no mantemento e conservación dos camiños, a rede de albergues e a divulgación do feito e cultura xacobeos.
O Consello do Turismo de Galicia, como órgano asesor adscrito á consellería competente en materia de turismo, segundo o establecido na Lei 7/2011, do 27 de outubro, do turismo de Galicia, incorporará a visión do sector privado, académico e sindical, o que permitirá adoptar decisións de política turística cun amplo abano de criterios, garantindo deste xeito unha coordinación na definición dos obxectivos e das estratexias para un mellor desenvolvemento das actuacións no eido turístico, levando a cabo a súa actividade conforme a planificación e coordinación establecidas pola Axencia de Turismo de Galicia.
Deste xeito, acádase unha dirección única, coordinada e áxil das competencias turísticas da Comunidade Autónoma, así como dos servizos comúns e transversais destas, o que supón conseguir unha maior eficacia e eficiencia dos recursos públicos.
Por iso, e para o desenvolvemento do seu traballo nos órganos de goberno da Axencia estarán presentes as administracións públicas con competencias no eido turístico, e participarán con voz e sen voto representantes da Federación Galega de Municipios e Provincias (Fegamp), as deputacións provinciais e as organizacións empresariais máis representativas do sector turístico privado. Esta participación doutras entidades públicas e privadas permitirá realizar unha política turística integral que comportará unha mellora na eficacia e eficiencia dos orzamentos públicos destinados ao sector turístico na comunidade galega.
Polo que se refire á adscrición do novo ente, o presente decreto ocúpase de desenvolver as consecuencias dunha adscrición funcional da Axencia de Turismo de Galicia á Presidencia da Xunta de Galicia e orgánica á Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza.
En efecto, aínda que a Secretaría Xeral de Turismo se atopaba adscrita á Consellería de Cultura e Turismo, a nova estruturación orgánica da Administración autonómica aprobada polo Decreto 12/2012, do 4 de xaneiro, polo que se establecen os órganos superiores e de dirección dependentes da Presidencia da Xunta de Galicia, e polo Decreto 13/2012, do 4 de xaneiro, polo que se fixa a estrutura orgánica das consellerías da Xunta de Galicia, determinou unha nova organización da xestión das competencias autonómicas nesta materia coa adscrición funcional da indicada secretaría xeral á Presidencia da Xunta de Galicia, sen prexuízo da súa adscrición orgánica á Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza.
A creación agora da Axencia de Turismo de Galicia, en virtude da disposición adicional cuarta da Lei 7/2011, do 27 de outubro, do turismo de Galicia, efectúase a través do presente decreto, o cal mantén a adscrición funcional das competencias en materia de turismo á Presidencia da Xunta de Galicia, e aclara as consecuencias da adscrición orgánica á Consellería de Presidencia, Administracións públicas e Xustiza, seguindo o modelo disposto no artigo 96 da Lei 16/2010, do 17 de decembro, de organización e funcionamento da Administración xeral e do sector público autonómico de Galicia, para os consorcios autonómicos que vaian quedar adscritos a un órgano dependente da Presidencia da Xunta de Galicia, no senso de entender que a adscrición indicada ao dito órgano non obsta para o desenvolvemento de determinadas competencias pola consellería que corresponda. Este esquema non se encontra afastado do previsto no artigo 26.5 do mesmo corpo legal para o caso das secretarías xerais dependentes directamente da Presidencia, caso en que se distingue entre unha dependencia funcional a esta e unha dependencia orgánica á Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, debido sempre á posición xurídica e institucional, xa aludida, da Presidencia da Xunta de Galicia. Polo demais, o esquema aludido segue o previsto no Decreto 252/2011, do 15 de decembro, polo que se crea a Axencia para a Modernización Tecnolóxica de Galicia e se aproban os seus estatutos.
De acordo coa descentralización funcional autorizada pola disposición adicional cuarta da Lei 7/2011, do 27 de outubro, do turismo de Galicia, así como o previsto no artigo 3.1.d) da dita lei, o presente decreto ocúpase da atribución de competencias á Axencia, sen prexuízo das atribuídas na lexislación de turismo ao titular da consellería competente en materia de turismo, que pasan a ser desempeñadas polo titular da consellería a que se atopa adscrita organicamente a Axencia. Esta descentralización, ademais de ser coherente coa creación da Axencia, é consecuencia do ordenado no artigo 46.3 da Lofaxga, que determina que a creación de novas entidades instrumentais do sector público autonómico non suporá en ningún caso duplicación de servizos públicos, polo que a creación debe vir acompañada da supresión da Secretaría Xeral de Turismo.
A...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba