Decreto 99/2006, do 15 de xuño, polo que se regula a planificación, estrutura, organización e funcionamento da formación permanente do profesorado dos centros da Comunidade Autónoma de Galicia sostidos con fondos públicos.
Sección | I. Disposicións Xerais |
Emisor | CONSELLERÍA DE EDUCACIÓN E ORDENACIÓN UNIVERSITARIA |
Rango de Ley | Decreto |
A Lei orgánica 2/2006, de educación, do 3 de maio, no seu título III, capítulos III e IV, referidos á formación e ao recoñecemento, apoio e valoración do profesorado, e nos artigos 102, 103 e 105, establece que a formación permanente constitúe un dereito e unha obriga de todo o profesorado e unha responsabilidade das administracións educativas e dos propios centros. Así mesmo, establece que as administracións educativas planificarán as actividades de formación do profesorado, garantirán unha oferta diversificada e gratuíta e promoverán as medidas oportunas para favorecer a participación do profesorado nelas.
O Decreto 585/2005, do 29 de decembro, polo que se establece a estrutura orgánica de Consellería de Educación e Ordenación Universitaria, recolle, nos seus artigos 5 e 6, a competencia das direccións xerais de Ordenación e Innovación Educativa e de Formación Profesional e Ensinanzas Especiais na planificación e desenvolvemento da formación permanente do profesorado.
A organización, planificación, xestión e avaliación da formación permanente do profesorado está regulada polo Decreto 245/1999, do 29 de xullo.
A experiencia acumulada ao longo dos cinco anos de implantación da estrutura definida polo Decreto 245/1999, apoiada pola análise da situación que se dá noutras comunidades autónomas e tamén nos países do contorno próximo, aconsellan a introdución de modificacións nas actuais estruturas de formación permanente do profesorado. Estas modificacións aféctanlle á distribución xeográfica das estruturas de formación e ao seu regulamento, ao perfil das persoas asesoras, ás áreas de intervención e ao papel que desempeñan as entidades colaboradoras.
Trátase, polo tanto, de establecer unha formación continua sensible ás necesidades do profesorado, ás demandas sociais e ás recomendacións dos organismos internacionais, aberta á colaboración con institucións académicas e outras de recoñecido prestixio e valor no ámbito educativo, inserida no contorno sociocultural e lingüístico e suxeita aos procesos avaliativos que garantan a súa calidade e favorezan a súa mellora continua.
En virtude do anteriormente exposto, por proposta da conselleira de Educación e Ordenación Universitaria, consultado o Consello Escolar de Galicia, oído o Consello Consultivo de Galicia e logo da deli
beración do Consello da Xunta de Galicia, na súa reunión do día quince de xuño de dous mil seis,
DISPOÑO:
Capítulo I
Obxecto, definición e ámbito de aplicación
-
O presente decreto ten por obxecto regular a planificación, estrutura, organización e funcionamento da formación permanente do profesorado dos centros educativos da Comunidade Autónoma de Galicia sostidos con fondos públicos.
-
Concíbese a formación permanente como un dereito e unha obriga de todo o profesorado e unha responsabilidade da Administración pública e dos propios centros. A Administración educativa planificará as actividades de formación do profesorado, garantirá unha oferta diversificada e gratuíta destas actividades e establecerá as medidas oportunas para favorecer a participación do profesorado nelas.
-
A finalidade da formación permanente é a de promover o desenvolvemento profesional do profesorado para a mellora da práctica educativa, concibindo a formación do profesorado como un deber e un dereito que a Administración educativa debe garantir a todo o profesorado.
O presente decreto aplicarase á formación permanente do profesorado de educación infantil, educación primaria, educación secundaria, formación profesional, educación de adultos e ensinanzas de réxime especial dos centros educativos sostidos con fondos públicos.
Capítulo II
Planificación da formación permanente
do profesorado
A planificación da formación permanente do profesorado realizarase a través:
-
Do Plan Marco da Formación Permanente do Profesorado en Galicia.
-
Dos plans trianuais de formación permanente do profesorado.
-
Dos plans anuais de formación do profesorado.
-
Dos plans de formación dos centros de formación e recursos.
-
As accións de formación permanente do profesorado planificaranse de acordo co que se estableza no Plan Marco da Formación Permanente do Profesorado en Galicia.
-
Este plan, que atenderá as directrices fixadas no Plan Xeral de Normalización Lingüística, comprenderá un conxunto de principios, programas específicos e orientacións para a formación permanente do profesorado, entre os que se incluirá o principio de igualdade e non-discriminación entre mulleres e homes. Os programas de formación permanente
deberán contemplar a adecuación dos coñecementos e métodos á evolución das ciencias e das didácticas específicas, así como todos aqueles aspectos de coordinación, orientación, titoría, atención educativa á diversidade e organización encamiñados a mellorar a calidade do ensino e o funcionamento dos centros.
-
A duración do Plan Marco non será superior a seis anos e será aprobado pola conselleira ou conselleiro de educación.
-
Os plans trianuais deberán reflectir os obxectivos xerais e as liñas prioritarias de actuación que servirán de referente para a formación permanente do profesorado durante un período de tres anos.
-
Estes plans desenvolverán os programas específicos que estableza o Plan Marco e darán resposta ás necesidades de formación que presente o profesorado para o logro das súas competencias profesionais.
-
Os plans trianuais serán aprobados polas direccións xerais competentes en formación permanente do profesorado.
-
O plan anual será a concreción dos plans trianuais para cada curso escolar e abarcará o conxunto de actuacións que as direccións xerais determinen sobre formación permanente do profesorado. Este plan incluirá as accións específicas dirixidas ao profesorado de formación profesional.
-
Neste plan incluiranse os plans elaborados por cada un dos centros de formación e recursos.
-
Os plans anuais serán aprobados polas direccións xerais competentes en formación permanente do profesorado.
-
Comprenderán a concreción dos plans trianuais para cada curso escolar en cada un dos centros de formación e recursos.
-
Para a súa elaboración teranse en conta as necesidades de formación detectadas polos órganos competentes na formación permanente, as propostas realizadas polo profesorado, os principios establecidos no Plan Marco e as prioridades e directrices elaboradas polas direccións xerais das que depende a formación permanente do profesorado.
-
Serán aprobados polos consellos de formación de cada centro de formación e recursos e, posteriormente, polas direccións xerais competentes en formación permanente do profesorado.
A Consellería de Educación e Ordenación Universitaria poderá establecer, nas condicións que se determinen, canles de colaboración en materia de formación do profesorado con outras institucións.
Capítulo III
Avaliación e rexistro da formación
permanente do profesorado
-
A finalidade da avaliación da formación permanente será analizar e contrastar os procesos e resultados obtidos no desenvolvemento da...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba