Decreto 138/2007, do 5 de xullo, polo que se regula a habilitación do persoal técnico para o exercicio de actuacións comprobatorias das condicións de seguridade e saúde nas empresas e centros de traballo.

SecciónI. Disposicións Xerais
EmisorCONSELLERÍA DE TRABALLO
Rango de LeyDecreto

A Lei 54/2003, do 12 de decembro, de reforma do marco normativo da prevención dos riscos laborais, na procura do reforzamento das funcións de control público no cumprimento das obrigas preventivas en materia de seguridade e saúde laboral, procedeu a actualizar a colaboración coa Inspección de Traballo e Seguridade Social por parte dos funcionarios técnicos de dependencia autonómica, modificando os artigos 9.2º e 9.3º da Lei de prevención de riscos laborais e engadíndolle a disposición adicional décimo quinta.

Sen prexuízo das competencias que, en materia de prevención de riscos laborais que desempeña a comunidade autónoma no ámbito da minaría, a recente modificación da Lei 31/1995, do 8 de novembro, pola Lei 54/2003, do 12 de decembro, vén ampliar/outorgar ao persoal funcionario das comunidades autónomas que exerza labores técnicos na materia de prevención de riscos laborais a facultade de realizar funcións de asesoramento, información e comprobación das condicións materiais e técnicas de seguridade e saúde nas empresas e centros de traballo coa capacidade de requirimento de emenda das deficiencias observadas, requirimento cuxo incumprimento pode dar lugar á práctica de acta de infracción pola Inspección de Traballo e Seguridade Social.

A nova disposición adicional sinala que o persoal deberá pertencer a grupos de titulación A ou B, acreditar formación específica e «contar cunha habilitación específica expedida pola súa propia comunidade autónoma».

En desenvolvemento regulamentario da Lei 54/2003, o Real decreto 689/2005, do 10 de xuño, modifica o Regulamento de organización e funcionamento da Inspección de Traballo e Seguridade Social, engadíndolle o «título IV: do réxime de colaboración coa Inspección de Traballo e Seguridade Social dos funcionarios públicos, dependentes das administracións públicas que exercen labores técnicos na materia de prevención de riscos laborais, para o exercicio das funcións a que se refiren os puntos 2º e 3º do artigo 9 da Lei 31/1995, do 8 de novembro».

Neste novo título IV o artigo 59 sinala que a habilitación do persoal funcionario «corresponderalles ás respectivas autoridades autonómicas competentes, que a levarán a cabo de acordo co procedemento e as condicións establecidos na súa propia normativa».

Compartindo a necesidade de ampliar o control público no cumprimento das obrigas en materia de seguridade e saúde nas empresas e centros de traballo, como unha das medidas para reducir a sinistralidade laboral, o Goberno da Xunta de Galicia, entende así preciso, no marco das súas competencias, desenvolver o mecanismo da habilitación do seu persoal técnico para realizar as novas funcións en colaboración coa Inspección de Traballo e Seguridade Social.

Este decreto dítase no exercicio das competencias que o artigo 29 do Estatuto de autonomía de Galicia lle atribúe á Comunidade...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR