Decreto 189/2010, do 11 de novembro, polo que se establece o Regulamento orgánico das escolas oficiais de idiomas da Comunidade Autónoma de Galicia.

SecciónI. Disposicións Xerais
EmisorCONSELLERÍA DE EDUCACIÓN E ORDENACIÓN UNIVERSITARIA
Rango de LeyDecreto

A Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación, establece os principios xerais que debe rexer o sistema educativo e dedica os artigos 59º, 60º, 61º e 62º á ordenación das ensinanzas de idiomas de réxime especial.

Así mesmo, o Consello de Europa emitiu recomendacións mediante o Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas (MCERL), para que a aprendizaxe de idiomas e a súa certificación se organicen nunha serie de niveis comúns ordenados en graos de competencia lingüística progresivamente máis amplos e ligados a distintos contextos sociais de uso da competencia comunicativa.

En consonancia co disposto no artigo 6º.2 da dita Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación, e coas indicacións do Marco Común Europeo, o goberno fixou no Real decreto 1629/2006, do 29 de decembro, os aspectos básicos do currículo que constitúen as respectivas ensinanzas mínimas nos niveis intermedio e avanzado que se impartirán nas escolas oficiais de idiomas, co fin de asegurar unha formación común e garantir a validez dos certificados correspondentes.

O Real decreto 806/2006, do 30 de xuño, aprobou o calendario de aplicación da nova ordenación do sistema educativo, e establece as datas en que se implantarían as ensinanzas de idiomas de réxime especial, cuxa implantación debe rematar no curso 2008-2009 coa incorporación do nivel avanzado.

En consecuencia, a Comunidade Autónoma de Galicia estableceu os currículos dos niveis básico, intermedio e avanzado tendo como referente este marco europeo, coa finalidade de dar transparencia e validez aos certificados das escolas oficiais de idiomas en todos os ámbitos, tanto académicos e profesionais como nacionais e europeos.

Así, o Decreto 191/2007, do 20 de setembro, estableceu a ordenación das ensinanzas de idiomas de réxime especial e os currículos dos niveis básico e intermedio en Galicia, e contextualizou a ordenación das novas ensinanzas de idiomas de réxime especial, de implantación nas escolas oficiais de idiomas a partir do curso académico 2007/2008.

Posteriormente, coa publicación do Decreto 239/2008, do 25 de setembro, estableceuse o currículo de nivel avanzado das ensinanzas de réxime especial de idiomas para Galicia, que se implantou nas escolas oficiais de idiomas a partir do curso académico 2008/2009.

Cómpre pois, dadas as características singulares das escolas oficiais de idiomas, dotalas tamén dun marco de organización, funcionamento e goberno diferenciado dos centros docentes públicos que imparten ensinanzas de réxime xeral. Isto implica que as escolas oficiais de idiomas precisan dunha regulación específica que lles permita poñer en marcha dinámicas de funcionamento propias, nas cales concreten tanto os aspectos relacionados co seu goberno e administración como aqueles de tipo organizativo que permitan realizar de maneira singular as actividades académicas, de formación ao longo da vida e culturais e de promoción dos idiomas propias destas escolas.

É, pois, a finalidade deste decreto regular a nivel autonómico os criterios comúns para a organización e funcionamento das escolas oficiais de idiomas, dentro do marco de autonomía tanto no pedagóxico, a través da elaboración dos seus proxectos educativos, como no que respecta á xestión económica dos recursos e á súa organización, mediante a programación xeral anual e a elaboración das súas propias normas, tal como se recoñece a estas escolas no capítulo II do título V da Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación.

Igualmente, este decreto, coa finalidade de garantir a calidade e promover a excelencia das escolas oficiais de idiomas, establece a realización de avaliacións internas por parte de cada escola, e externas, baixo a responsabilidade da consellería competente en materia de educación, destinadas a pescudar o nivel de logros destes centros docentes públicos de acordo cos requirimentos sociais de formación en idiomas. A información obtida mediante estas avaliacións debe permitir determinar os elementos que actúan sobre a eficiencia e a eficacia das escolas oficiais de idiomas para, en consecuencia, ratificalos, modificalos ou substituílos coa finalidade de asegurar a calidade destas.

Así, coa finalidade de lograr nas escolas oficiais de idiomas actuacións de excelencia, por unha parte este decreto establece medidas de coordinación entre o profesorado e promove a utilización das tecnoloxías da información e a comunicación e, pola outra, a consellería competente en materia de educación fomentará a formación do profesorado de idiomas establecendo programas específicos para tal fin.

De conformidade co exposto, e por proposta do conselleiro de Educación e Ordenación Universitaria, no exercicio da facultade outorgada polo artigo 34º da Lei 1/1983, do 23 de febreiro, reguladora da Xunta e da súa Presidencia, modificada pola Lei 11/1988, do 20 de outubro, e pola Lei 2/2007, do 28 de marzo, do traballo en igualdade das mulleres de Galicia, logo do informe do Consello Escolar de Galicia, visto o ditame do Consello Consultivo de Galicia, e logo de deliberación do Consello da Xunta de Galicia na súa reunión do día once de novembro de dous mil dez,

DISPOÑO:

Título I

Disposicións de carácter xeral

Disposicións preliminares

Artigo 1º Obxecto e ámbito de aplicación.

Este decreto establece o regulamento orgánico das escolas oficiais de idiomas da Comunidade Autónoma de Galicia.

Artigo 2º Carácter e ensinanzas das escolas oficiais de idiomas.
  1. As escolas oficiais de idiomas dependentes da consellería competente en materia de educación son centros docentes públicos que imparten ensinanzas de idiomas de réxime especial establecidas no artigo 59º da Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación.

    Nestas escolas fomentarase especialmente o estudo das linguas oficiais dos Estados membros da Unión Europea, das linguas cooficiais existentes en España e do español como lingua estranxeira. Así mesmo, facilitarase o estudo doutras linguas que por razóns culturais, sociais ou económicas presenten un interese especial.

  2. Igualmente, e segundo o establecido no artigo 60º.4 da Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación, poderanse impartir nestas escolas cursos para a actualización e o perfeccionamento de competencias en idiomas e para a formación do profesorado e outros colectivos profesionais, de acordo co que para tales efectos determine a consellería competente en materia de educación.

  3. As ensinanzas a que se refire o número 1 poderán impartirse en réxime oficial para as modalidades presencial, semipresencial e a distancia, ou en réxime libre, para concorrer ás probas de certificación dos distintos niveis das ensinanzas de idiomas, de acordo co que estableza para o efecto consellería competente en materia de educación.

  4. A autorización e modificación das ensinanzas e da oferta formativa que se impartan nas escolas oficiais de idiomas corresponde á consellería competente en materia de educación.

Artigo 3º Creación, denominación e supresión das escolas oficiais de idiomas.
  1. A creación e supresión das escolas oficiais de idiomas corresponde á Xunta de Galicia mediante decreto, por proposta da persoa titular da consellería competente en materia de educación.

  2. Os centros públicos que impartan as ensinanzas de idiomas establecidas no artigo 59º da Lei orgánica 2/2006, do 3 de maio, de educación, denominaranse...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR