Decreto 233/2005, do 14 de xullo, polo que se establece o currículo dos estudos superiores de deseño e se regula o acceso ás ditas ensinanzas.
Sección | I. Disposicións Xerais |
Emisor | CONSELLERÍA DE EDUCACIÓN E ORDENACIÓN UNIVERSITARIA |
Rango de Ley | Decreto |
A sección terceira do título VI da Lei orgánica 1/1990, do 3 de outubro, de ordenación xeral do sistema educativo, regula as ensinanzas das artes plásticas e de deseño, establecéndose no artigo 49.2º que terán consideración de estudos superiores as ensinanzas de deseño que oportunamente se implanten e que, ao remate dos ditos estudos se outorgará o título de deseño na especialidade correspondente, que será equivalente, para todos os efectos, ao título de diplomado universitario.
Co fin de que o ensino e a aprendizaxe se desenvolvan en condicións suficientes de calidade, o Real decreto 389/1992, do 15 de abril, polo que se establecen os requisitos mínimos dos centros que impartan ensinanzas artísticas, ao clasificar e definir os distintos modelos de centros, regula os centros superiores de deseño e establece as ensinanzas que poden impartir.
O Real decreto 1496/1999, do 24 de setembro, establece os estudos superiores de deseño e as ensinanzas mínimas e regula a proba de acceso. Procede, xa que logo, establecer o currículo e regular o acceso ás ditas ensinanzas para a súa aplicación na Comunidade Autónoma de Galicia.
Co precedente dunha ampla e antiga tradición artesá e da repercusión que a revolución industrial exerceu na arte e nos oficios, os estudos de deseño inscríbense hoxe nun contexto histórico no que o deseño supón un factor de valor engadido, de competitividade e de diferenciación do produto industrial, que tende unha ponte entre industria e creación, terminando coa secular desconexión entre ambas as dúas. A acelerada sucesión dos cambios que veñen caracterizando o contexto propio dos países avanzados e o progresivo desenvolvemento das tecnoloxías e dos xeitos de comunicación, coincidiron cunha nova sensibilidade sobre o medio e sobre a calidade de vida, o que propiciou un modelo de consumo cada vez máis crítico, selectivo e responsabilizado. Todo iso configura un perfil profesional no que o deseñador analiza, investiga e determina as propiedades e as calidades físicas, así como os valores simbólicos comunicativos que deben caracterizar as súas producións, definindo a súa forma, a súa configuración, a súa calidade, o seu funcionamento, o seu valor e a súa significación estética e social. As exixencias dunha formación eficaz e profesional dos futuros deseñadores deben incluír criterios de programación dos contidos que atendan, ademais, ao carácter humanístico destas ensinanzas, de xeito que a formación nas artes, na ciencia, na técnica e no uso das tecnoloxías garanta a permanencia e a flexible adecuación destes estudos ás necesidades e demandas sociais.
Dentro deste contexto formúlase este decreto, que responde á necesidade de proporcionar aos futuros deseñadores unha formación artística, científica e técnica que lles permita analizar, investigar e determinar as propiedades e as calidades físicas, así como os valores simbólicos e comunicativos que deben caracterizar as súas producións.
Por todo o exposto, por proposta do conselleiro de Educación e Ordenación Universitaria, tras o informe do Consello Escolar de Galicia e logo de deliberación do Consello da Xunta de Galicia, na súa reunión do día catorce de xullo de dous mil cinco,
DISPOÑO:
-
Este decreto establece o currículo e a forma de acceso correspondentes ás ensinanzas superiores de deseño. O plan de estudos comprende, para cada unha das especialidades, tres cursos académicos e mais a realización dun proxecto final de carreira. As especialidades son:
-Deseño gráfico.
-Deseño de interiores.
-Deseño de moda.
-Deseño de produtos.
-
A carga lectiva total é de 273 créditos, dos que 270 corresponden á formación no centro educativo e os tres créditos restantes ao seguimento do proxecto final de carreira mediante unha titoría. Enténdese como crédito a unidade de valoración da actividade académica equivalente a dez horas lectivas.
-
No currículo intégranse as ensinanzas mínimas fixadas no Real decreto 1496/1999, do 24 de setembro.
Este decreto será de aplicación no ámbito territorial da Comunidade Autónoma de Galicia.
De acordo co disposto no artigo 8.1º da Lei orgánica 10/2002, do 23 de decembro, de calidade da educación, enténdese por currículo dos estudos superiores de deseño o conxunto de obxectivos, contidos, métodos pedagóxicos e criterios de avaliación desta ensinanza de réxime especial.
-
A finalidade dos estudos superiores de deseño é a formación de profesionais do deseño cualificados para a mellora da creación, o desenvolvemento, o uso e o consumo das producións industriais e dos servizos.
-
Os estudos superiores de deseño teñen como obxectivos xerais o desenvolvemento no alumnado, de xeito integrado, das seguintes capacidades:
-
Coñecer o marco económico e organizativo no que se desenvolve a actividade empresarial, así como a capacidade do deseño de intervir como factor de identidade, de innovación e de desenvolvemento da calidade.
-
Comprender os produtos e os servizos do deseño como o resultado da integración de elementos formais, funcionais e comunicativos que responden a criterios de demanda social, cultural e de mercado.
-
Entender, formular e resolver os problemas formais, funcionais, técnicos e de idoneidade produtiva e socioeconómica que se presenten no exercicio da actividade profesional do deseñador, adaptándose á evolución dos procesos tecnolóxicos e industriais e ás concepcións estéticas e socioculturais.
-
Desenvolver a imaxinación, a sensibilidade artística, as capacidades de análise e síntese, e o sentido crítico, así como potenciar as actitudes creativas necesarias para a resolución dos problemas propios desta actividade.
-
Valorar e seleccionar con rigor crítico a significación artística, cultural e social do deseño enriquecida pola evolución da investigación científica e polo progreso tecnolóxico.
-
Desenvolver capacidades de autoaprendizaxe e transferencia dos coñecementos.
-
Estimular o interese pola protección, a promoción e o crecemento do legado patrimonial, así como polo fomento da identidade e da cohesión cultural das sociedades en que o dito legado se xere.
-
Traballar con aproveitamento en equipos de carácter multidisciplinar, garantindo a utilización adecuada e integrada dos criterios, os coñecementos, as habilidades e as destrezas que se adquiriran durante o proceso de aprendizaxe.
Os estudos superiores de deseño teñen como obxectivos específicos, referidos a cada unha das especialidades, o desenvolvemento no alumnado, de xeito integrado, das seguintes capacidades:
-
Xerar solucións creativas aos problemas de forma, función, configuración, finalidade e calidade dos obxectos e dos servizos mediante a análise, a investigación e a determinación das súas propiedades e calidades físicas, e dos seus valores simbólicos e comunicativos.
-
Concibir e desenvolver correctamente os proxectos de deseño e as súas maquetas ou prototipos, observando os requisitos e os condicionantes previos, aplicando criterios que comporten o enriquecemento e a mellora da calidade no uso e no consumo das producións.
-
Coñecer e comprender a significación das producións artísticas e utilitarias como produto manifesto da evolución do coñecemento científico, dos modelos e das estruturas sociais e das diversas conceptualizacións estéticas, e analizar a súa influencia na evolución sociolóxica do gusto e na fenomenoloxía do deseño contemporáneo.
-
Xerar procesos de ideación e creación tanto artísticos como técnicos, resolvendo os problemas que nos procesos de bosquexamento e realización se poidan formular.
-
Analizar, avaliar e verificar a viabilidade dos proxectos, desde criterios de innovación formal, xestión empresarial e demandas do mercado.
-
Coñecer as características, as propiedades, as calidades, os comportamentos e a capacidade de transformación dos principais materiais que compoñen os produtos e que afectan os procesos creativos da súa configuración formal.
-
Adquirir unha visión cientificamente fundamentada sobre a percepción e o comportamento da forma, da materia, do espazo, do movemento e da cor. Ademais, canto á cor, coñecer as leis, a medida, os códigos normativos e o seu desenvolvemento e fabricación en cada sector produtivo vinculado coa especialidade correspondente.
-
Analizar, interpretar, adaptar e producir información que afecte a realización dos proxectos, xa sexa no relativo aos distintos procesos de investigación e desenvolvemento dos produtos e dos servizos, ou xa aos requisitos materiais e de idoneidade produtiva, como, de ser o caso, ás instrucións de mantemento, de uso ou de consumo.
-
Coñecer, aplicar e desenvolver correctamente as técnicas e os procedementos propios dos distintos laboratorios e obradoiros, así como saber controlar e avaliar a calidade das producións.
-
Coñecer as ferramentas, os equipamentos, a maquinaria, os procesos e as fases de fabricación, produción e/ou manufactura máis usuais no ámbito sectorial correspondente, así como adoptar as medidas de mantemento periódico dos equipamentos e da maquinaria utilizados, observando con detalle as especificacións técnicas.
-
Adoptar a normativa que regula e condiciona a actividade profesional do deseñador e as medidas sobre a protección da creación e da produción artística e industrial.
-
Utilizar...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba