Decreto 168/2010, do 7 de outubro, polo que se regula a estrutura organizativa de xestión integrada do Servizo Galego de Saúde.
Sección | I. Disposicións Xerais |
Emisor | CONSELLERÍA DE SANIDADE |
Rango de Ley | Decreto |
Os servizos de saúde teñen como finalidade a prestación de servizos sanitarios á poboación, tanto de tipo preventivo como asistencial e rehabilitador, así como a atención sociosanitaria, que ten unha especial relevancia debido ao aumento da esperanza de vida, a cronicidade dos procesos e a presenza de dependencia e as discapacidades.
O Servizo Galego de Saúde dispón dunha organización por niveis para a prestación da asistencia sanitaria que ten encomendada. Porén, para asegurar unha mellora continua da calidade é importante seguir avanzando na coordinación e a capacidade de resposta da organización. É necesario, por tanto, unha actuación interdisciplinar e integrada, baseada na atención de calidade e centrada no paciente, de forma que queda garantida a continuidade asistencial.
A Lei 14/1986, do 25 de abril, xeral de sanidade, establece que os servizos sanitarios adecuarán a súa organización e funcionamento aos principios de eficacia, celeridade, economía e flexibilidade, e outorga ás comunidades autónomas a creación e organización dos respectivos servizos de saúde. Así mesmo, dispón que as comunidades autónomas poderán dispoñer o necesario acerca dos órganos de xestión e control dos seus respectivos servizos de saúde.
O artigo 97 da Lei 8/2008, do 10 de xullo, de saúde de Galicia, establece o mandato de introducir, na asistencia sanitaria, modelos de xestión e fórmulas organizativas cunha visión horizontal e integradora dos procesos asistenciais. Estas fórmulas deberán procurar a superación dos compartimentos existentes na actualidade e na relación primaria-especializada, froito da progresiva especialización e da fragmentación do traballo facendo compatible este cunha atención horizontal das necesidades reais dos pacientes e facilitando a autonomía de xestión dos centros sanitarios.
A introdución de sistemas de xestión integrada no Servizo Galego de Saúde ten como obxectivo a mellora da accesibilidade, a eficiencia e a procura da maior calidade das prestacións sanitarias.
Polo tanto, sen alterar o mapa sanitario actualmente vixente, este decreto desenvolve as previsións contidas no artigo 97 da Lei de saúde de Galicia, no relativo á modernización dos instrumentos de organización e xestión.
A implantación deste modelo de xestión leva implícita a creación de estruturas organizativas que coa autonomía necesaria incorporen tanto a xestión clínica como a xestión por procesos mediante a superación dos diferentes niveis asistenciais existentes e a racionalización dos recursos. O desenvolvemento e a organización dos procesos asistenciais implica a definición do papel que cada profesional ten de cara á atención ao paciente, así como o desenvolvemento de novos procedementos operativos e de estándares sanitarios que permitan a mellora continua.
O modelo de xestión que se implanta dá cumprimento aos principios reitores e de actuación do sistema público de saúde de Galicia e, en consecuencia, os seus obxectivos son:
-Centrar a atención no paciente coa implicación de todos os profesionais na toma de decisións mediante o uso da xestión clínica como ferramenta para evolucionar dun sistema xa superado de organización por compartimentos a outro transversal ou horizontal;
-Garantir a equidade, accesibilidade, continuidade, calidade e seguridade da atención, mediante a xestión por procesos, con priorización segundo os criterios de planificación, gravidade, urxencia e frecuencia establecidos;
-Minimizar a variabilidade clínica e eliminar a duplicidade de procedementos diagnósticos e terapéuticos mediante a implantación das recomendacións contidas nas guías e vías de práctica clínica;
-Garantir a transparencia e a autonomía de decisión dos pacientes establecida na lexislación vixente, mediante o desenvolvemento adecuado dos sistemas de información e comunicación;
-Orientar a planificación dos procesos arredor dos problemas de saúde, e especialmente os priorizados polas directrices sanitarias da Consellería de Sanidade segundo a súa repercusión sanitaria na saúde dos doentes.
-Utilizar eficientemente todos os recursos mediante a promoción do traballo en equipo e a implicación dos profesionais na xestión.
A Comunidade Autónoma de Galicia dispón de competencias para a organización das súas institucións de autogoberno e en uso desas competencias deriva a creación dos órganos e a determinación das estruturas organizativas.
Na súa virtude, de conformidade co establecido no artigo 34.5º da Lei 1/1983, do 22 de febreiro, reguladora da Xunta e da súa Presidencia, por proposta da conselleira de Sanidade, de conformidade do ditame do Consello Consultivo de Galicia, cos informes previos correspondentes, e logo da deliberación do Consello da Xunta de Galicia, na súa reunión do día sete de outubro de dous mil dez,
DISPOÑO:
Capítulo I
Disposicións xerais
-
O obxecto deste decreto é regular as estruturas de xestión integrada, como instrumento de organización, sen personalidade xurídica, no ámbito periférico do Servizo Galego de Saúde.
Estas estruturas asumirán, con autonomía funcional, de forma integrada a xestión dos recursos, prestacións e programas da atención sanitaria, tanto do nivel de atención primaria como especializada, así como sociosanitaria e de promoción e protección da saúde.
-
Tamén é obxecto deste decreto a creación das estruturas de xestión integrada da Coruña e Santiago de Compostela no modo que se determina nos anexos I e II deste decreto.
O ámbito de actuación das estruturas organizativas de xestión integrada establecese no decreto polo que se cree cada xerencia, tendo en conta para estes efectos o establecido no artigo 67 da Lei 8/2008, do 10 de xullo, de saúde de Galicia.
Para as xerencias da Coruña e Santiago de Compostela, o ámbito de actuación é o que se establece nos anexos I e II, respectivamente, deste decreto.
Capítulo II
Estrutura directiva
-
A estrutura de xestión integrada estará formada por órganos unipersoais e órganos colexiados.
-
Órganos unipersoais.
Serán os seguintes:
-
Xerencia de Xestión Integrada.
-
Dirección de Procesos Asistenciais.
-
Dirección de Recursos Económicos.
-
Dirección de Recursos Humanos.
-
Xerente executivo. En cada estrutura organizativa de xestión integrada poderán existir un ou máis xerentes executivos de área funcional segundo os servizos existentes en cada área sanitaria.
-
No caso de que se considere necesario, segundo o desenvolvemento e a maior complexidade...
-
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba