Decreto 168/2010, do 7 de outubro, polo que se regula a estrutura organizativa de xestión integrada do Servizo Galego de Saúde.

SecciónI. Disposicións Xerais
EmisorCONSELLERÍA DE SANIDADE
Rango de LeyDecreto

Os servizos de saúde teñen como finalidade a prestación de servizos sanitarios á poboación, tanto de tipo preventivo como asistencial e rehabilitador, así como a atención sociosanitaria, que ten unha especial relevancia debido ao aumento da esperanza de vida, a cronicidade dos procesos e a presenza de dependencia e as discapacidades.

O Servizo Galego de Saúde dispón dunha organización por niveis para a prestación da asistencia sanitaria que ten encomendada. Porén, para asegurar unha mellora continua da calidade é importante seguir avanzando na coordinación e a capacidade de resposta da organización. É necesario, por tanto, unha actuación interdisciplinar e integrada, baseada na atención de calidade e centrada no paciente, de forma que queda garantida a continuidade asistencial.

A Lei 14/1986, do 25 de abril, xeral de sanidade, establece que os servizos sanitarios adecuarán a súa organización e funcionamento aos principios de eficacia, celeridade, economía e flexibilidade, e outorga ás comunidades autónomas a creación e organización dos respectivos servizos de saúde. Así mesmo, dispón que as comunidades autónomas poderán dispoñer o necesario acerca dos órganos de xestión e control dos seus respectivos servizos de saúde.

O artigo 97 da Lei 8/2008, do 10 de xullo, de saúde de Galicia, establece o mandato de introducir, na asistencia sanitaria, modelos de xestión e fórmulas organizativas cunha visión horizontal e integradora dos procesos asistenciais. Estas fórmulas deberán procurar a superación dos compartimentos existentes na actualidade e na relación primaria-especializada, froito da progresiva especialización e da fragmentación do traballo facendo compatible este cunha atención horizontal das necesidades reais dos pacientes e facilitando a autonomía de xestión dos centros sanitarios.

A introdución de sistemas de xestión integrada no Servizo Galego de Saúde ten como obxectivo a mellora da accesibilidade, a eficiencia e a procura da maior calidade das prestacións sanitarias.

Polo tanto, sen alterar o mapa sanitario actualmente vixente, este decreto desenvolve as previsións contidas no artigo 97 da Lei de saúde de Galicia, no relativo á modernización dos instrumentos de organización e xestión.

A implantación deste modelo de xestión leva implícita a creación de estruturas organizativas que coa autonomía necesaria incorporen tanto a xestión clínica como a xestión por procesos mediante a superación dos diferentes niveis asistenciais existentes e a racionalización dos recursos. O desenvolvemento e a organización dos procesos asistenciais implica a definición do papel que cada profesional ten de cara á atención ao paciente, así como o desenvolvemento de novos procedementos operativos e de estándares sanitarios que permitan a mellora continua.

O modelo de xestión que se implanta dá cumprimento aos principios reitores e de actuación do sistema público de saúde de Galicia e, en consecuencia, os seus obxectivos son:

-Centrar a atención no paciente coa implicación de todos os profesionais na toma de decisións mediante o uso da xestión clínica como ferramenta para evolucionar dun sistema xa superado de organización por compartimentos a outro transversal ou horizontal;

-Garantir a equidade, accesibilidade, continuidade, calidade e seguridade da atención, mediante a xestión por procesos, con priorización segundo os criterios de planificación, gravidade, urxencia e frecuencia establecidos;

-Minimizar a variabilidade clínica e eliminar a duplicidade de procedementos diagnósticos e terapéuticos mediante a implantación das recomendacións contidas nas guías e vías de práctica clínica;

-Garantir a transparencia e a autonomía de decisión dos pacientes establecida na lexislación vixente, mediante o desenvolvemento adecuado dos sistemas de información e comunicación;

-Orientar a planificación dos procesos arredor dos problemas de saúde, e especialmente os priorizados polas directrices sanitarias da Consellería de Sanidade segundo a súa repercusión sanitaria na saúde dos doentes.

-Utilizar eficientemente todos os recursos mediante a promoción do traballo en equipo e a implicación dos profesionais na xestión.

A Comunidade Autónoma de Galicia dispón de competencias para a organización das súas institucións de autogoberno e en uso desas competencias deriva a creación dos órganos e a determinación das estruturas organizativas.

Na súa virtude, de conformidade co establecido no artigo 34.5º da Lei 1/1983, do 22 de febreiro, reguladora da Xunta e da súa Presidencia, por proposta da conselleira de Sanidade, de conformidade do ditame do Consello Consultivo de Galicia, cos informes previos correspondentes, e logo da deliberación do Consello da Xunta de Galicia, na súa reunión do día sete de outubro de dous mil dez,

DISPOÑO:

Capítulo I

Disposicións xerais

Artigo 1º Obxecto.
  1. O obxecto deste decreto é regular as estruturas de xestión integrada, como instrumento de organización, sen personalidade xurídica, no ámbito periférico do Servizo Galego de Saúde.

    Estas estruturas asumirán, con autonomía funcional, de forma integrada a xestión dos recursos, prestacións e programas da atención sanitaria, tanto do nivel de atención primaria como especializada, así como sociosanitaria e de promoción e protección da saúde.

  2. Tamén é obxecto deste decreto a creación das estruturas de xestión integrada da Coruña e Santiago de Compostela no modo que se determina nos anexos I e II deste decreto.

Artigo 2º Alcance.

O ámbito de actuación das estruturas organizativas de xestión integrada establecese no decreto polo que se cree cada xerencia, tendo en conta para estes efectos o establecido no artigo 67 da Lei 8/2008, do 10 de xullo, de saúde de Galicia.

Para as xerencias da Coruña e Santiago de Compostela, o ámbito de actuación é o que se establece nos anexos I e II, respectivamente, deste decreto.

Capítulo II

Estrutura directiva

Artigo 3º Estrutura directiva.
  1. A estrutura de xestión integrada estará formada por órganos unipersoais e órganos colexiados.

  2. Órganos unipersoais.

    Serán os seguintes:

    1. Xerencia de Xestión Integrada.

    2. Dirección de Procesos Asistenciais.

    3. Dirección de Recursos Económicos.

    4. Dirección de Recursos Humanos.

    5. Xerente executivo. En cada estrutura organizativa de xestión integrada poderán existir un ou máis xerentes executivos de área funcional segundo os servizos existentes en cada área sanitaria.

    6. No caso de que se considere necesario, segundo o desenvolvemento e a maior complexidade...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR