Decreto 155/2005, do 9 de xuño, sobre un réxime extraordinario de recoñecemento do desenvolvemento profesional do persoal estatutario das categorías de licenciados sanitarios do Servicio Galego de Saúde previo á implantación do réxime de desenvolvemento profesional a que se refire a Lei 44/2003, do 21 de novembro, de ordenación das profesións sanitarias.

SecciónI. Disposicións Xerais
EmisorCONSELLERÍA DE SANIDADE
Rango de LeyDecreto

A primeira regulación xeral dun sistema de recoñecemento do desenvolvemento profesional no eido

das profesións sanitarias recolleuse na Lei 44/2003, do 21 de novembro, de ordenación das profesións sanitarias.

A Lei 7/2003, do 9 de decembro, de ordenación sanitaria de Galicia, e a Lei 55/2003, do 16 de decembro, do estatuto marco do persoal das institucións sanitarias do Sistema Nacional de Saúde refírense á carreira profesional como o dereito dos profesionais a progresar de forma individualizada, co recoñecemento do seu desenvolvemento profesional en canto a coñecemento, experiencia e cumprimento dos obxectivos da organización en que prestan os seus servizos.

Así mesmo, o estatuto marco prevé determinados efectos do dito recoñecemento, introducindo un concepto retributivo -complemento de carreira profesional- destinado a retribuír o grao acadado na carreira profesional.

As ditas previsións lexislativas impoñen ás administracións sanitarias o desenvolvemento regulamentario do sistema de recoñecemento do desenvolvemento profesional, co fin de que a súa implantación poida facerse real e efectiva en canto á súa constancia pública -o recoñecemento público do nivel profesional- ao aspecto retributivo, e á promoción deste persoal conxuntamente coa mellor xestión das institucións sanitarias.

Porén, a Lei 44/2003, de ordenación das profesións sanitarias, e a Lei 55/2003, do estatuto marco, ordena á Comisión de Recursos Humanos do Sistema Nacional de Saúde a determinación dos principios e criterios xerais para a homologación do recoñecemento do desenvolvemento profesional, especialmente no relativo ás denominacións dos distintos graos, aos sistemas de valoración dos méritos, á composición dos graos acadados polos profesionais dos distintos servizos de saúde, todo dirixido ao recoñecemento mutuo, efectos profesionais e libre circulación deles no conxunto do Sistema Nacional de Saúde. Na actualidade a citada Comisión de Recursos Humanos está a traballar na definición deses principios.

Así mesmo, a Lei 44/2003, de ordenación das profesións sanitarias, determina que as administracións sanitarias regularán o recoñecemento do desenvolvemento profesional para os seus propios centros e establecementos que, de conformidade co estatuto marco, deberán ser negociados na mesa sectorial para a configuración dos mecanismos da carreira profesional, con adaptación ás condicións e características organizativas, sanitarias e asistenciais do servizo de saúde e dos seus centros.

No ámbito do Sergas, o acordo de mellora retributiva e profesional do persoal das institucións sanitarias do Sergas asinado o 1 de outubro de 2003, cuxa vixencia se estende para o persoal facultativo ata 2005 e para o resto do persoal ata o 2006, previu no seu punto 8 a regulación dun sistema de carreira profesional.

A novidade da materia fai complexo o seu tratamento, a súa definición e a configuración do seu percorrido, unha vez que este sistema se converterá nun dos eixes para a mellora da calidade do servizo público e instrumento de motivación do persoal. Doutra banda, o deseño do sistema de recoñecemento debe adaptarse ás peculiaridades intrínsecas á respectiva profesión ou colectivo. Xa que logo, parece axeitado o tratamento diferenciado do sistema de recoñecemento do desenvolvemento profesional dos diferentes colectivos, co obxecto de deseñar un sistema que se adapte realmente á realidade das distintas profesións.

Neste decreto regúlase un procedemento excepcional a que accederá o persoal fixo das categorías sanitarias de titulados superiores do Sergas, aos cales lle posibilitará desfrutar do recoñecemento do seu desenvolvemento profesional e dos efectos económicos a que se refire o artigo 43 do estatuto marco, sen prexuízo do desenvolvemento normativo dos sistemas para o resto das categorías que serán obxecto de regulamentación e do desenvolvemento normativo do título III da LOPS.

No deseño do réxime que se regula neste decreto consideráronse dous aspectos que se consideran importantes para a súa posta en marcha. En primeiro lugar, que o sistema de desenvolvemento profesional debe incidir directa e positivamente na mellora do servizo público e da atención ao cidadán. En segundo lugar, o sistema extraordinario debe ter en consideración os parámetros da Lei de ordenación das profesións sanitarias.

Xa que logo, o sistema estrutúrase en catro graos. O acceso a estes graos é voluntario para o profesional que deberá acreditar a experiencia profesional mínima exixida para cada un deles.

Así mesmo, o sistema de recoñecemento debe contemplar un réxime de avaliación do profesional como criterio de acceso aos diferentes graos que, por unha parte, permita, cos instrumentos de que actualmente se dispón, ter en conta a traxectoria do profesional para a aplicación do réxime en atención aos méritos reunidos con anterioridade á súa entrada en vigor e, por outra banda, facilitar a homologación.

No que atinxe á realidade do persoal procedente de réximes xurídicos distintos ao estatutario, consideráronse as súas peculiaridades na regulación para o acceso ao sistema de recoñecemento profesional en termos de homoxeneidade.

Outórgase idéntico tratamento aos casos parangonables tales como os servizos prestados polo persoal funcionario ou laboral das institucións transferidas á comunidade autónoma actualmente integrado no réxime estatutario en virtude dos procesos de homologación.

Para o persoal de cota e zona preveuse o recoñecemento dun pregrao, que o sitúa na posición xurídica axeitada para que poida acceder ao sistema regulado neste decreto.

No caso do persoal especialista de cota demórase a entrada en vigor do sistema ao remate dos procesos de xerarquización en virtude dos cales se situarán en condicións de igualdade para o acceso a este sistema de recoñecemento.

Por último, nos supostos de persoal funcionario e laboral, das institucións sanitarias adscritas á Consellería de Sanidade que non tivese oferta de integración no réxime estatutario, demórase ata o remate dos procesos de homologación, a aplicación do sistema de recoñecemento profesional.

Este texto foi obxecto de negociación na mesa sectorial do persoal das institucións sanitarias do Servizo Galego de Saúde e acordo coas organizacións sindicais CIG, CEMSATSE, CC.OO. CSI-CSIF e UGT, representadas nela.

A entrada en vigor deste decreto fíxase para o día seguinte ao da súa publicación no Diario Oficial de Galicia, por mor dos efectos previstos en xullo para o acceso ao primeiro grao.

Así mesmo, este texto someteuse a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR